ads

İphone çılgınlığı

İphone 7 çılgınlığı
Kıymetli okurlar,
İphone her sene ürettiği telefonla patlama(!) yapıyor.
Nedir bu İphone'nun kerameti?
İphone alan dünyanın en mutlu insanı mı oluyor?

*********************

Kendi akrabamdan örnek vermek istiyorum.
Önceden Samsung telefon kullanıyordu.
Nedense birden bire İphone almak istiyorum dedi ve telefonunu çok kelepir fiyattan sattı.
Aylarca çalıştı ve o telefonun parasınıda katarak İphone 6S almak istedi.
Ve bütün bu uğraşlarına rağmen ve okadar hevesine rağmen 6s e parası yetmedi ve istemeye istemeye İphone 6'yı aldı.
Abi dedim;
-Neden üzülüyorsun ne farkı var?
+Olur mu, bu daha hızlı.(dedi)

*********************

Aldım elime İphone 6 yı birde 6s i aldım.
Hafıza olarak aynıydı.Oda 32gb 6s de 32gb.
Kameraları da aynıydı.
Tek fark 6s birazcık daha hızlı.
Telefonu satan kişinin de dediği şuydu;
-İOS güncellemesini yapmazsan İphone 6 da hızlıdır.

********************

Peki nedir bu İphone 4-5-6-7-++++++++++++++??

Şimdi İphone 7 çıktı.Merak ettim ve İphone 7'nin 6'dan farkını araştırdım.
Bulduğum sonuçlar şu şekildedir.

iPhone 6s’in özellikleri
  • Ekran: 4.7-inç (750×1334 çözünürlük)  ve 5.5-inç (max. çözünürlük 2560 x 1440) 3D Touch ile geliyor.
  • Dizayn: Alüminyum gövde arka da anten bantları var.
  • Depolama:  16, 64, ve 128GB (Artık bunlar 2’ye katlanacak.)
  • CPU ve RAM: A9 işlemci, 2GB RAM
  • Ön kamera: 5MP
  • Arka kamera: 12MP, 4K video kayıt
  • Portlar: Kulaklık girişi, Lightning port
iPhone 7 özellikleri
  • Ekran: 4.7-inç (750×1334 çözünürlük) ve 5.5-inç (max. çözünürlük 2560 x 1440) 3D Touch, ile geliyor.
  • Dizayn: iPhone 6s ile benzer tasarıma sahip, anten bantları kenarlarda olacak.
  • Depolama: 32, 128, 256GB
  • CPU ve RAM: A10 işlemci, 3GB RAM (Kesin değil)
  • Ön kamera: 7MP geniş açılı lens
  • Arka kamera: Çift lensli 12MP (Plus modellerde), 4K video kayıt, optical image stabilization.
  • Portlar: Kulaklık girişi olmayacak, Lightning port, Smart Connector
 Şu farklılıklarına bakınca çok büyük farklılıklar görebiliyor musunuz?
Şimdide fiyat olarak karşılaştıralım bakalım...

Apple Store de İptone 6s'in 32GB Altın 2.749,00 TL
14 Ekimde gelecek olan iPhone 7 Plus 32GB – 3800TL
******
 Kimilerine göre bu fiyat bu yeni özelliklere göre normal.
Ancak sizcede birazcık daha hız için 1050 TL daha fazla vermek israf değil midir?
Ya da şöyle söyliyim.
Bu telefonu almak için ülkemde maaşlarını biriktiren binlerce insanımız var.
Ben bu şekilde bir israfa destek olmak istemiyorum ve her sene eskisini at yenisini al sistemine de karşıyım.
Buradan da herkese bir nasihat vermek istiyorum.Dünya malı dünya da kalır.Paranızı daha değerli yerlere yatırın.

Mesela;

-Ailenizle Türkiye'nin en güzel yerlerine gidin.
-Ailenizle tiyatro,sinema izleyin.
-Kültürel faaliyetlere katılın.
-Açık hava gösterilerine katılın.

Vesaire vesaire... 

*****************

Siz bu konuda ne düşünüyorsunuz?
Gerçekten her yeni çıkan Apple İphone alınmalı,eskisi atılmalı satılmalı mı?
Yoksa paramızı daha doğru mu harcamalıyız.
Sağlıcakla kalın...
Google Plus'da Paylaş

Yazar Admin

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorum Kuralları
*Lütfen yanlızca yazı ile ilgili yorumlar yazınız.
*Yazının konusu dışında iletmek veya sormak istediğiniz bir şey varsa iletişim formunu kullanın.
*Bir Google Hesabınız yoksa Yorumlama Biçimi seçeneklerinden "Anonim" tıklayıp yorum yapabilirsiniz.